recenzie film me before you 2016

• Actori:  Emilia Clarke, Sam Claflin, Janet McTeer
  • Regizor: Thea Sharrock
  • Notă imdb: 7.7
  • Like-uri Facebook: 1 550 000

Rezumat imdb: O fată dintr-un oraș mic formează o legătură ciudată cu un bărbat paralizat de care trebuie să aibă grijă.

Părerea mea:

Spre surprinderea unora, pe mine acest film nu m-a făcut să vărs absolut nicio lacrimă, deși sunt genul care face acest lucru, dacă un film se dovedește a fi prea sensibil pentru simțurile mele. Cred că motivul principal pentru care acest lucru nu s-a întâmplat sunt actorii. Și nu o spun în sens negativ. Actorii au fost foarte bine aleși, există acea chimie între ei, îmi place că siropeala filmului nu a fost dusă în punctul extrem, din contră. Glumițele și tachinarea dintre Lou și Will au ținut filmul în limitele bunului simț și l-au inclus în categoria filmelor realiste.

Știu că multora nu le-a plăcut finalul și ar fi dorit un happy end, susținând ideea conform căreia, cu un astfel de sfârșit nu ai ce lecție sau morală să oferi publicului. Nu sunt de acord cu aceste păreri. Îmi plac filmele cu finaluri fericite și mă fac să visez, dar apreciez și acele opere cinematografice care te țin ancorat în realitatea deloc perfectă în care trăim. Oricum, povestea este inspirată după best-seller-ul lui Jojo Moyes (Me Before You), așa că scenariul s-a păstrat ca în carte. A nu se înțelege că susțin sau sunt de acord cu eutanasierea. Nu, nici pe departe, însă cred că această realitate tragică a oamenilor care suferă accidente care le dau viața complet peste cap, ar trebui să fie un semnal de alarmă și să învățăm să apreciem lucrurile simple și lucrurile pe care le putem face, dar pe care uităm să le privim ca pe o binecuvântare. Nu ai certitudinea zilei de mâine și asta ar trebui să fie lecția filmului.

Actorii nu sunt foarte cunoscuți, însă au o carieră ascendentă. Dacă sunteți fani Game of Thrones, o puteți recunoaște pe Emilia Clarke (Lou), însă în varianta șatenă. Sam Claflin (Will) a jucat în The Hunger Games, Snow White and The Huntsman, Pirații din Caraibe. Îmi place cuplul căruia îi dau viață în Me Before You. Este genul acela de cuplu atipic, cu oameni proveniți din categorii sociale foarte diferite și cu înfățișări care la prima vedere nu s-ar potrivi atât de bine: ea scundă, ușor împiedicată, muncește pentru a-și ajuta familia,  iar el băiatul de bani gata, cu viață activă, sportiv, înalt, trup bine clădit.

Un plus pentru acest film sunt cadrele alese, care mi se par superbe, începând cu castelul și terminând cu plaja. Chiar și așa, Me Before You nu intră în Top 10 personal, filme de dragoste preferate și nici măcar în Top 10 Drame.

recenzie film me before you 2016

Notele mele

• Poveste: 8.2